Rozwiązania technologiczne dla gastronomii , na  które  należy zwrócić uwagę w 2023

Rozwiązania technologiczne dla gastronomii , na  które  należy zwrócić uwagę w 2023

Czas czytania: 5 minutes

Możesz również posłuchać tego artykułu.

Rozwiązania technologiczne dla gastronomii , na  które  należy zwrócić uwagę w 2023. Nadchodzi czas, że restauracje w końcu zaakceptują technologię do zarządzania działalnością restauracyjną. Stanie się to głównie z powodu nagłego wstrząsu wywołanego globalną pandemią. Ale lepiej późno niż wcale, ponieważ restauracje musiały wykorzystać technologiczne trendy , aby przetrwać trudną konkurencję.

Inwestowanie w narzędzia technologiczne, jeśli są one drogie, może być trudne dla mniejszych niezależnych restauracji, ale jeśli narzędzie technologiczne usprawnia Twoje działania, może okazać się ogromną korzyścią na dłuższą metę. Przyjrzyjmy się najważniejszym trendom w technologii restauracyjnej, z którymi właściciele restauracji muszą się zapoznać w 2023 roku:

Rozwiązania technologiczne dla gastronomii , na  które  należy zwrócić uwagę w 2023

Rozwiązania technologiczne dla gastronomii , na  które  należy zwrócić uwagę w 2023. Zarządzanie sprzedażą restauracji

Zarządzanie sprzedażą restauracyjną za pośrednictwem systemów POS staje się dziecinnie proste, ponieważ umożliwia cyfrową rejestrację sprzedaży restauracji i płatności dokonywanych przez klientów.

W przeszłości restauracje korzystały z ręcznych notatek zamówień i płatności. Ten system nie tylko był podatny na błędy, ale także utrudniał prowadzenie ewidencji danych klientów. Za pomocą odpowiedniego systemu POS restauracje mogą precyzyjnie rejestrować dane klientów i zapewniać płynniejsze transakcje.

System POS składa się z 2 części – oprogramowania i sprzętu. Podczas gdy oprogramowanie przechowuje i przetwarza transakcje, część sprzętowa służy do wprowadzania transakcji do systemu. Właściwie wykorzystując dane dostarczane przez system POS Twojej restauracji, możesz znacznie poprawić efektywność swojej restauracji.

Zarządzanie zapasami

Podczas gdy systemy POS mają tendencję do ulepszania obsługi Front Of House (FOH), restauracje szukają teraz również rozwiązań do zarządzania Back Of House (BOH). Jednym z takich trendów w technologii restauracyjnej jest system zarządzania zapasami.

System zarządzania zapasami to bardzo potężne narzędzie, które pomaga śledzić wszystko, co przychodzi i wychodzi z kuchni. Czy to warzywa, mięso, przyprawy czy alkohol – możesz monitorować wszystko, aby zrozumieć swój codzienny wynik operacyjny.

Dzięki efektywnemu zarządzaniu zapasami możesz mieć pewność, że nigdy nie zabraknie Ci produktów spożywczych i nie będziesz musiał dokonywać kosztownych zakupów w ostatniej chwili. Wreszcie, pomaga przechowywać receptury które są nieocenione w obliczaniu kosztów surowca.

Cyfrowe alternatywy zamawiania

Zewnętrzne firmy dostarczające żywność na zasadzie zamawiania online istnieją już od dawna. Ale teraz restauracje zwracają się w stronę budowania własnych platform zamówień online, aby obniżyć wysokie opłaty pośrednie. Teraz, dzięki postępowi technologicznemu, restauracje mogą mieć menu online na swojej stronie internetowej i promować je za pośrednictwem swoich kanałów w mediach społecznościowych.

Ale to nie jedyny sposób, w jaki możesz wykorzystać media cyfrowe na swoją korzyść. Czy wiesz, że możesz teraz umożliwić klientom dokonywanie rezerwacji stolików za pośrednictwem platform mediów społecznościowych? Tak, to jeden z najfajniejszych trendów w technologii restauracyjnej. Jeśli restauracja ma link do rezerwacji stolika na swojej stronie biznesowej, Facebook i Instagram to te, dają użytkownikom możliwość rezerwacji stolika.

Zamawianie zbliżeniowe

Kody QR istnieją już od dłuższego czasu, ale restauracje nie korzystały z nich, dopóki pandemia nie wymusiła konieczności stosowania rozwiązań do zamawiania zbliżeniowego. Drukowane menu stają się nośnikiem przenoszenia zarazków. To właśnie tam bezdotykowe menu z kodem QR stały się idealnym rozwiązaniem i stały się bardzo popularnymi trendami w technologii restauracyjnej.

Dzięki kodom QR umieszczonym na każdym stoliku w restauracji, użytkownicy mogą łatwo skanować i przeglądać menu restauracji na swoim smartfonie. Nie tylko zapobiegają przenoszeniu zarazków, ale także eliminują wszelkie szanse ludzkiego błędu przy przyjmowaniu zamówienia. Oznacza to, że klienci zawsze dokładnie otrzymują swoje zamówienia.

Co więcej, pomaga również w gromadzeniu cennych danych o klientach. Na przykład możesz poprosić klienta o zalogowanie się za pośrednictwem swojego konta e-mail przed uzyskaniem dostępu do menu. Pozwala to na zbudowanie długiej listy e-mail marketingu w Twojej restauracji. Ciekawi Cię tworzenie menu z kodem QR dla swojej restauracji? Napisz do nas

Kioski do samodzielnego zamawiania

Ten trend w technologii restauracyjnej jest również darem globalnej pandemii. Wcześniej kioski do samodzielnego zamawiania były zakładane tylko przez osoby zajmujące się obsługą QSR w celu zmniejszenia kolejek przed budowaniem w ich restauracji ale stały również sposobem zapobiegania interakcji z ludźmi w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19.

Dlatego nie dziwi fakt, że prognozuje się, że wartość rynkowa kiosków samoobsługowych w 2027 r. będzie dwukrotnie wyższa niż w 2020 r. Restauracje chętnie przyjmują ten nowy trend technologiczny z różnych powodów.

Przede wszystkim dlatego, że daje klientowi pełną kontrolę nad szybkością składania zamówienia. Mogą wybierać spośród różnych opcji dostosowywania, aby mieć pewność, że otrzymają to, czego chcą. Po drugie, ponieważ klienci nie podają szczegółów pracownikowi i raczej używają ekranu dotykowego do budowania zamówienia, oznacza to mniejszą liczbę pracowników za ladą.

W ten sposób kioski do samodzielnego zamawiania okazują się opłacalne dla restauracji. Interakcja z kioskiem zawsze pozostaje spójna. Niezależnie od lokalizacji punktu sprzedaży lub tego, ile razy klient z niego korzysta, technologia i interfejs użytkownika pozostają spójne we wszystkich punktach sprzedaży.

KDS-y i KOT

Kitchen Display System lub KDS nie jest najnowszą nowinką technologiczną dla restauracji, ale w 2023 roku być może stanie się nieodzownym elementem kuchni . To usprawniony substytut zamówień generowanych na papierze. Wykorzystuje zdigitalizowany system do procesu przyjmowania i realizacji zamówień w restauracji.

Gdy personel restauracji przyjmie zamówienie i wejdzie do systemu, generowany jest dla niego Bilet zamówienia kuchennego (KOT). KDS staje się medium komunikowania KOT pracownikom kuchni, aby przystąpili do realizacji zamówień. Odbywa się to za pomocą cyfrowego ekranu.

Z biegiem lat KDS stał się wydajniejszy i łatwiejszy do wdrożenia. Co więcej, ponieważ wszystko jest zautomatyzowane, klienci szybciej otrzymują zamówienia. Zwiększa to satysfakcję klientów, a także poprawia wskaźnik rotacji stolików w restauracji. Im wyższy obrót stołu w restauracji, tym wyższa sprzedaż.

Menu AR

Trendy w inżynierii menu i projektowaniu menu istnieją już od prawie dekady. Restauracje chcą zapewnić klientom bardziej atrakcyjną wizualnie prezentację żywności poprzez swoje menu. Oznacza to włączenie opisów, które przemawiają do zmysłów czytelnika.

Menu Augmented Reality (AR) to nowa i pojawiająca się technologia w restauracjach, która dostarcza bardziej szczegółowych informacji o pozycji menu. Menu AR są znacznie lepsze od statycznych menu, do których jesteśmy przyzwyczajeni – czy to w formie drukowanej, czy cyfrowej. Mogą tchnąć życie w zdjęcia jedzenia i zmusić klienta do ich zamówienia.

Podczas gdy menu AR wciąż przechodzą fazę eksperymentów nie można zaprzeczyć, że doświadczenie AR może być bardzo skuteczne w zachęcaniu klientów do spróbowania Twojego jedzenia. Ponieważ oglądanie jedzenia w 3D jest ekscytujące, może być ekscytujące dla nich odkrywanie pozycji w twoim menu podczas oczekiwania na jedzenie. W ten sposób nie będą się nudzić i poznają nowe pozycje z Twojego menu.

Wirtualne restauracje

Wirtualna restauracja to rozszerzenie Ghost Kitchen. Podobnie jak ghost kitchen , nie mają miejsca na posiłki i oferują tylko dostawę i odbiór jedzenia. Może się wydawać, że wirtualne restauracje są w rzeczywistości kuchniami-duchami, ponieważ obie nie oferują usług gastronomicznych z cegły i zaprawy.

Ale wirtualne restauracje są wyrzucane z kuchni istniejącej restauracji, dzieląc swoją przestrzeń. W przeciwieństwie do tego, ghost kitchen nie dzielą przestrzeni. Działają w wynajętej przestrzeni w całości dedykowanej ich działalności.

Dlaczego wirtualne kuchnie pojawiają się w trendach technologii restauracyjnych? Ponieważ wymagają niższych kosztów ogólnych i obiecują większe przychody. Pieniądze wydane na prowadzenie tradycyjnej jadalni można następnie wykorzystać do budowania silnej obecności w Internecie. Dodatkowo, gdy już określisz swoje najbardziej obłożone godziny, możesz uruchomić swoją kuchnię tylko w tych określonych godzinach, a nie przez cały dzień. Więcej oszczędności!

Rozwiązania technologiczne dla gastronomii , na  które  należy zwrócić uwagę w 2023. Co przyniesie przyszłość

Jak widzimy, pojawiające się trendy w technologii restauracyjnej pomagają restauracjom w bardziej efektywnym zarządzaniu ich działalnością. To nie tylko poprawia wrażenia gości, ale także ułatwia prowadzenie restauracji. Wraz z ciągłym rozwojem technologii właściciele restauracji będą musieli nadążać za duchem czasu i wykorzystywać te postępy technologiczne.

Szukasz sposobów na rozwój swojej działalności restauracyjnej? Niech Profit Manager się tym zajmie. Nasz system zarządzania restauracją może pomóc zoptymalizować Twoje finanse i zwiększyć zysk netto Twojej restauracji o co najmniej 25%. Skontaktuj się z nami, aby umówić się na bezpłatne demo!

energii 2

Podobne wpisy