Zwiększanie marży zysku w restauracji dzięki technologii
Zwiększanie marży zysku w restauracji dzięki technologii. Większość technologii jest skalowalna, aby dopasować się do operatorów każdej wielkości, od pojedynczych restauracji po franczyzy i duże przedsiębiorstwa.
Dostosowując się poza tradycyjne metody zarządzania, księgowania i zamawiania, operatorzy restauracji mogą poprawić swoje marże zysku restauracji i utrzymać się na rynku w czasach inflacji.
Istnieją dwa główne sposoby, w jakie operatorzy mogą poprawić marże zysku: zwiększenie sprzedaży lub zmniejszenie wydatków. Chociaż zwiększenie wolumenu sprzedaży jest oczywistym sposobem na zwiększenie przychodów, usprawnienie praktyk jest również ogromnym czynnikiem wpływającym na poprawę wyników finansowych. Na marżę zysku restauracji mogą wpływać trendy w zakresie żywności i zapasów, jej położenie geograficzne, stan gospodarki i wiele innych czynników.
Ostatnio technologie zarządzania restauracją (kosztów prowadzenia lokalu) stały się bardziej zróżnicowane niż kiedykolwiek, co ułatwia zwiększenie marży zysku restauracji (marżę gastronomiczną restauracji poprzez zwiększenie poziomu wydajności i efektywności firmy. Nawet lepiej! Większość technologii jest skalowalna, aby dopasować się do operatorów każdej wielkości, od pojedynczych restauracji po franczyzy i duże przedsiębiorstwa.
Prowadzenie odnoszącej sukcesy restauracji wymaga od właścicieli i menedżerów nie tylko skupienia się na zarządzaniu codziennymi operacjami, ale także na ocenie sposobów obniżenia kosztów ( kosztów prowadzenia restauracji) i zwiększenia przyszłej sprzedaży. Poniżej znajdują się przykłady tego, jak inteligentne technologie mogą zwiększyć rentowność restauracji.
Poznaj systemy oparte na chmurze
Restauratorzy, którzy nadal korzystają ze starego systemu punktów sprzedaży, nie mają możliwości usprawnienia działalności. Oparte na chmurze systemy POS lub oprogramowanie wspierające zarządzanie finansami, przechowują dane w chmurze, dzięki czemu są dostępne z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Systemy te mogą obsługiwać urządzenia mobilne, które wysyłają zamówienia bezpośrednio ze stołu do kuchni, co może skrócić czas obsługi. Zaawansowane technologie POS mają kluczowe znaczenie dla rozwoju firmy restauracyjnej na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Zoptymalizuj koszty pracownicze
Innowacje technologiczne w restauracjach mogą pomóc w usprawnieniu kosztów pracy restauracji — jednego z największych, a jednocześnie najłatwiejszych do kontrolowania wydatków. Oprogramowanie do tworzenia harmonogramów w restauracjach, oparte na prognozach i docelowych wartościach procentowych sprzedaży na godzinę pracy, może pomóc zespołom zarządzającym zoptymalizować godziny pracy, oszczędzając czas i energię. Technologia restauracyjna, taka jak aplikacja mobilna, może służyć jako pojedynczy punkt kontaktowy dla próśb o zmianę i przesyłania wiadomości w całej firmie, zwiększając zaangażowanie pracowników.
Popraw prognozowanie (zwiększ marżę zysku)
Prognozowanie dla restauracji pomaga operatorom maksymalnie wykorzystać dostępne im dane, zarówno w codziennych decyzjach, jak i planowaniu długoterminowym. Dla właścicieli i operatorów restauracji, którzy zawsze myślą dwa kroki do przodu, prognozowanie sprzedaży może być kluczowym narzędziem do sprostania przyszłym wyzwaniom. Rzeczywista sprzedaż nie będzie idealnie zgodna z prognozą sprzedaży każdego dnia, co oznacza, że sprzedaż nie zawsze będzie pasować do macierzy pracy. Wykorzystując doświadczenie menedżerów w branży restauracyjnej i aktualne raporty dotyczące restauracji w celu wygładzenia prognoz, menedżerowie mogą dostosowywać się w czasie rzeczywistym, aby pozostać blisko optymalnych założen.
Cyfryzacja planowania
Korzystanie z oprogramowania do planowania pracowników może pomóc w optymalizacji kosztów pracy przy jednoczesnym zapewnieniu gościom jak najlepszych wrażeń.
Centralny pulpit nawigacyjny pracowników (dashboard administratora) może umożliwić kierownikom ds. planowania szybsze tworzenie harmonogramów dzięki szablonom i scentralizowanym informacjom o żądaniach zmian od pracowników. Właściciele i operatorzy restauracji mogą dodawać niestandardowe modele pracy i cele metryki pracy według lokalizacji. Narzędzie pracy może również zapewniać rozwiązania, takie jak monitorowanie nadgodzin lub raportowanie rzeczywistych i planowych kosztów pracy w restauracji.
Stwórz bardziej dochodowe menu (zysku netto restauracji )
Inżynieria menu restauracji wykorzystuje dane dotyczące rentowności w porównaniu z popularnością poszczególnych pozycji menu restauracji. Korzystanie z oprogramowania do obsługi restauracji w celu zautomatyzowania gromadzenia danych w procesie inżynierii menu ułatwia wizualizację trendów. Zautomatyzowanie tego procesu pozwala również firmie zobaczyć szczegółową analizę sprzedaży, a nawet śledzić ją aż do wydajności obsługi. Inżynieria menu jest najskuteczniejsza, gdy restauracja ma dokładny, aktualny obraz marży wkładu każdej pozycji menu i wyniku sprzedaży.
Korzystaj z technologii zorientowanej na klienta
Wielu klientów oczekuje bezproblemowego i wciągającego “doświadczenia technologicznego” i mogą przestać odwiedzać restaurację, gdy konkurencyjna firma może sprostać tym wymaganiom. Zachęcaj stałych gości, korzystając z technologii, która zapewnia klientom lepsze wrażenia dzięki płatnościom zbliżeniowym, cyfrowym menu, mobilnym aplikacjom do składania zamówień i oprogramowaniu lojalnościowemu.
Zwiększ retencję pracowników
Rekrutacja i szkolenie nowych pracowników jest kosztowne. Aplikacje dla pracowników restauracji wpływają na sposób komunikacji personelu, wzmacniają kulturę firmy i zwiększają retencję pracowników. Niezależnie od tego, czy restauracja ogłasza zmiany, czy świętuje osiągnięcia, aplikacja dla pracowników może być narzędziem do angażowania pracowników i sprawiania, że pracownicy czują się zaangażowani. Pracownicy już teraz często patrzą na swoje telefony, więc skorzystaj z okazji, aby rozwinąć pozytywną kulturę firmy.
Zwiększanie marży zysku w restauracji dzięki technologii
Technologia szybko się rozwija i ma duży potencjał, aby wywrzeć wpływ na rentowność restauracji (zwiększyć zyski restauracji). Bez względu na trajektorię wzrostu restauracji, zawsze będzie inna cenna funkcja technologiczna, która pomoże jej czerpać zyski i rosnąć.