12 strategii na kontrole kosztow zywnosci 7

Myślenie przyszłościowe: czy Ghost Kitchens i wirtualne restauracje to przyszłość i rozwiązanie na 2023?

Czas czytania: 6 minutes

Myślenie przyszłościowe: czy Ghost Kitchens i wirtualne restauracje to przyszłość?

Ze względu na ograniczenia w zakresie obsługi stołowej w 2020 r. restauracje każdej wielkości stanęły pod presją wzmocnienia sprzedaży poza lokalem, co z kolei przyspieszyło ich koncentrację na opcjach zamówień na wynos online z dowozem lub odbiorem na miejscu.

Chociaż w 2020 r. znacznie wzrosło skupienie się na sprzedaży poza lokalem w całej branży, jest to trend, który nadchodzi od dawna. Raport National Restaurant Association z 2019 r. wykazał, że 80% operatorów gastronomicznych wskazało sprzedaż poza lokalem jako główny obszar zainteresowania.

Sprzedaż poza lokalem jest obecnie stałym elementem oferty wielu restauracji, ale wysokie opłaty za usługi i obawa przed zwiększoną złożonością operacyjną są normalnym problemem dla wielu operatorów, którzy chcą wejść na ten rynek.

Te problemy stworzyły zupełnie nową metodę obsługi posiłków poza lokalem: Ghost Kitchen

Przyjrzyjmy się rozwiązaniu Ghost Kitchen , ich zaletom, wadom i dlaczego prawdopodobnie zobaczymy, że restauracje z obsługą stołową rozważają je jako sposób na poszerzenie śladu swojej marki i zwiększenie sprzedaży.

Co to jest Ghost Kitchen? Czym jest wirtualna restauracja? Dlaczego wirtualne restauracje stają się popularne? Co wybrać: Ghost Kitchen czy wirtualne restauracje? Plusy i minusy Ghost Kitchen Plusy i minusy wirtualnej restauracji Przykłady wirtualnych restauracji

Nazywane również kuchniami w chmurze lub ciemnymi kuchniami, Ghost Kitchen mają na celu pomóc restauracjom w rozszerzeniu usług dostawczych i dotarciu do większej liczby klientów przy (pozornie) minimalnych kosztach. Według Euromonitora ta rozwijająca się koncepcja może stać się przemysłem wartym miliardy dolarów. Ale czym właściwie jest Ghost Kitchen? to lokalizacje używane wyłącznie do przygotowywania dostaw jedzenia. Ghost Kitchen to miejsce, w którym wirtualne marki są produkowane bez lokalizacji. To obiekty stworzone wyłącznie do produkcji wirtualnych marek.

Znanymi firmami pionierami w przestrzeni kuchni duchów są Kitchen United i Cloud Kitchens, które zostały założone (US) przez założyciela Ubera, Travisa Kalanicka. Nasz rodzimy start up FoodBandits jest tego najlepszym przykładem i potwierdzeniem zapotrzebowania rynku na tego rodzaju rozwiązanie. Zasadniczo Ghost Kitchen to wynajęta przestrzeń kuchenna, w której restauratorzy mogą uruchomić wirtualną markę restauracji bez konkretnej lokalizacji (restauracji).

Wspólna Ghost Kitchen

Ghost Kitchen niekoniecznie muszą mieścić tylko jedną restaurację lub koncepcję. W Ghost Kitchen mogą znajdować się różne marki tej samej firmy, a nawet zupełnie różne restauracje. Niektóre z tych wynajmowanych przestrzeni mogą oferować wszystko, od infrastruktury kuchennej po pełne zarządzanie restauracją. Niektóre kuchnie wymagają od poszczególnych marek lub restauracji zapewnienia własnego personelu lub zapewniają personel dla Ciebie.

Kuchnia Ghost Kitchen pod klucz

Dzięki rozwiązaniu „pod klucz” firma zewnętrzna zajmuje się całą produkcją kuchni Ghost Kitchen. Obejmuje to przygotowanie kuchni, przygotowanie żywności, dostawę, a nawet rozbudowę. Rozwiązania „pod klucz” mogą być świetną opcją dla restauracji, która dopiero zaczyna i wypróbowuje zupełnie nową koncepcję.

Czym jest wirtualna restauracja? Chociaż terminy „Ghost Kitchen” i „wirtualna restauracja” są często używane zamiennie, to nie są tym samym.

W przeciwieństwie do Ghost Kitchen, wirtualne restauracje nie wynajmują powierzchni kuchennej za pośrednictwem osób trzecich. Mają lokale gotowe, korzystają ze swoich kuchni do obsługi zamówień online i zazwyczaj mają menu wyłącznie z dostawą.

W przypadku restauracji z dedykowaną kuchnią, które chcą zamawiać poza lokalem, takie koncepcje wirtualnej restauracji są absolutnie warte poznania. Masz elastyczność we wspieraniu zamówień na wynos, zamówień online i/lub dostaw i zasadniczo tworzysz kolejny strumień przychodów, aby pokryć koszty posiadania fizycznej lokalizacji.

Dlaczego wirtualne restauracje stają się popularne?

Krótko mówiąc, dzieje się tak, ponieważ wiele osób prognozuje, że przyszłość gastronomii jest poza lokalem, poprzez dostawę, jedzenie na wynos i zamówienie z wyprzedzeniem.

Sprzedaż za pośrednictwem zewnętrznych usług dostawczych może być kosztowna, a opłaty za usługi za sprzedaż za pośrednictwem niektórych agregatorów sięgają prawie 30%. Jednak jako wirtualna restauracja operatorzy mogą wybrać sposób sprzedaży.

Korzystając z platform restauracje mogą przyjmować zamówienia bezpośrednio ze swojej witryny, zamiast sprzedawać je za pośrednictwem strony trzeciej. Jeśli chcą współpracować z podmiotami zewnętrznymi, aby rozszerzyć swoją usługę dostawy lub zlecić kurierom dostawczym (lub jedno i drugie), nadal mogą, ale przynajmniej nie są zobowiązani do sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem platformy, która zjada ich i tak już niewielkie marże.

Co lepsze: Ghost Kitchen,czy wirtualne restauracje?

Odpowiedź w dużej mierze zależy od kontekstu. Ghost Kitchen,mogą być przydatne do rozpoczęcia nowej działalności z mniejszym kapitałem, podczas gdy restauracje wirtualne są solidną opcją dla istniejących restauracji, które chcą rozpocząć sprzedaż poza lokalem z inną marką.

Dzięki wirtualnym restauracjom nadal możesz sprzedawać za pośrednictwem popularnych agregatorów dostaw, ale możesz używać własnego sprzętu i kuchni do przygotowywania zamówień, zamiast wynajmować przestrzeń w kuchni duchów.

Zalety I wady Ghost Kitchen, Korzyści

Niższe koszty ogólne

Bez witryny sklepowej Ghost Kitchen, unikają wszystkich kosztów ogólnych związanych z zakupem lub wynajmem komercyjnej powierzchni restauracyjnej. Jeśli chcesz zaktualizować swoje menu, nie musisz niczego ponownie drukować. Wystarczy dokonać aktualizacji online i gotowe.

Łatwiejsze uruchomienie

W porównaniu do otwierania restauracji na miejscu, kuchnie Ghost Kitchen, można stosunkowo szybko skonfigurować. Chociaż możesz zdecydować się na wynajęcie przestrzeni i zacząć samodzielnie, istnieją również firmy, które oferują usługi wynajmu powierzchni przeznaczonych dla Ghost Kitchen, a niektóre oferują nawet operacje pod klucz ze wszystkimi potrzebnymi urządzeniami.

Mniejsze ryzyko

Ponieważ zmniejszasz koszty ogólne i nie gościsz ludzi w restauracji, zmniejszasz już wiele typowych zagrożeń związanych z uruchomieniem własnej restauracji. Podobnie jak wszystkie firmy w branży hotelarskiej, posiadanie kuchni Ghost Kitchen,nadal wiąże się z nieodłącznym ryzykiem, ale możesz je dodatkowo zminimalizować, współpracując z firmami, które zapewniają operacje pod klucz, personel, wiedzę specjalistyczną itp.

Rozszerz zakres dostaw

Ghost Kitchen,może być również świetnym sposobem na przetestowanie nowego rynku. Jeśli masz tylko jedną lokalizację restauracji lub korzystasz z określonych platform dostawczych innych firm, Twój zakres dostaw będzie miał pewne ograniczenia. Jeśli chcesz poszerzyć bazę klientów, otwarcie Ghost Kitchen, w innej lokalizacji może pomóc w zwiększeniu produkcji i oferowaniu usług tylko do dostarczania do nowych obszarów.

Wykorzystaj rosnący popyt na zamówienia online

Restauracje-widmo mogą sprzedawać za pośrednictwem tylu usług dostawczych stron trzecich, ile chcą, a także za pośrednictwem swojej strony internetowej.

Wady

Opłaty za agregator dostaw stron trzecich

Nie jest tajemnicą, że zewnętrzne agregatory dostaw pobierają opłatę za transakcję i/lub usługę za każdą sprzedaż dokonaną na ich platformie. Jeśli nie zostanie to zaznaczone, z pewnością może to zmniejszyć zyski netto restauracji. Jeśli chcesz założyć restaurację-widmo, ale nie chcesz opłat związanych z zewnętrznymi platformami dostawczymi, możesz pomyśleć o zaoferowaniu własnej usługi dostawy. Oferując dostawę we własnym zakresie, będziesz mieć pełną kontrolę nad operacjami dostawy, unikniesz opłat stron trzecich i zapewnisz większą elastyczność w sposobie składania zamówień przez klientów.

energii 2

Zarządzanie reputacją

Bez obsługi klienta reputacja restauracji-widmo opiera się w dużej mierze na przekazach pantoflowych i recenzjach online. Aktywne promowanie pozytywnych recenzji i odpowiadanie na negatywne recenzje jest koniecznością dla restauracji-widm.

Zwiększona presja na marketing

Budowanie marki w przestrzeni stricte internetowej, bez tradycyjnej lokalizacji, która zwiększałaby świadomość, sprawia, że skuteczny marketing cyfrowy jest kluczem do pozyskiwania klientów.

Ograniczona baza klientów

Ponieważ kuchnia duchów jest modelem restauracji poza lokalem, będziesz ograniczony do klientów z dostawą lub tylko na wynos. Możesz również napotkać ograniczenia w zakresie dostawy w zależności od platform innych firm, z których korzystasz.

Zalety i wady wirtualnej restauracji Korzyści

Wykorzystaj popyt na zamówienia online

Wirtualne restauracje to najlepszy sposób, aby istniejąca restauracja (która ma fizyczną lokalizację) mogła zapoznać się z dostawą posiłków, jedzeniem na wynos i zamawianiem online. Nie musisz wynajmować kuchni duchów, masz już wszystko, czego potrzebujesz, aby przygotować zamówienia z kuchni swojej restauracji.

Własność doświadczenia klienta

Ponieważ klienci mogą zamawiać bezpośrednio przez Twoją stronę internetową, odbiorą zamówienie z Twojego zakładu, operatorzy mają większą kontrolę nad doświadczeniem swoich klientów: od pakowania po jakość żywności.

Zwiększona świadomość marki w Internecie

Działając całkowicie online, restauracje-widmo mogą odpowiednio obsługiwać klientów, którzy wolą zamawiać online za pośrednictwem aplikacji innych firm lub za pośrednictwem własnej platformy zamawiania. Nawet jeśli oferujesz własną usługę zamawiania online, te aplikacje innych firm są świetnym sposobem na zdobycie nowych klientów. Gdy znajdą Cię w aplikacji innej firmy, możesz przekonwertować ich na zamawianie bezpośrednio od Ciebie, reklamując swoją witrynę do zamówień online na paragonach, naklejkach lub ulotkach.

Wady

Wymaga komercyjnej przestrzeni restauracyjnej

Dla restauratorów, którzy dopiero zaczynają, wirtualne restauracje mają jedną dużą barierę wejścia: potrzebują fizycznej przestrzeni restauracyjnej. W rezultacie wirtualne restauracje nie są zazwyczaj pierwszym wejściem do branży restauracyjnej. Są raczej lepszą opcją dla restauracji, które aktywnie chcą oferować zarówno obsługę stołową, jak i dostawę, lub na wynos z zamawianiem online.

Wiele menu do zarządzania

Jeśli twoja obsługa stołowa, menu na wynos i dostawa różnią się od siebie, oznacza to, że musisz zarządzać wieloma menu. Bez odpowiednich narzędzi zarządzanie wieloma menu może być wyzwaniem. Dzięki odpowiedniemu restauracyjnemu POS, zarządzaniu dostawami i platformie zamówień online operatorzy mogą zarządzać dostawami, daniami na wynos i obsługą stołową z tego samego miejsca: od wymienionych pozycji po ich ceny i zdjęcia. Przesyłaj zmiany menu do systemu POS, menu strony internetowej i menu dostępnych w każdej zewnętrznej usłudze dostawy. Niezbędna jest kontrola biznesu w trybie dziennym, podglądu wyników FBC, kosztu personelu, inżynieria menu czy zakupów.

Potencjalnie uciążliwa realizacja zamówienia

Wyobraź sobie, że musisz poświęcić tablet na każdą metodę zamawiania. Załóżmy, że oferujesz obsługę stołową, jedzenie na wynos i dostawę za pośrednictwem swojej strony internetowej, a także sprzedajesz za pośrednictwem agregatorów. To kilka tabletów, z których każdy otrzymuje zamówienia niezależnie od siebie ale i ten problem zostaję już rozwiązany przy pomocy integracji systemowych.

Dzięki bezproblemowej integracji dostaw przychodzące zamówienia ze wszystkich kanałów – Twojej obsługi stołowej, witryny internetowej i agregatorów zewnętrznych – są automatycznie przesyłane z każdego kanału bezpośrednio do Twojej restauracji POS i Kitchen Display System (KDS).

Podczas gdy realizacja zamówień była kiedyś wadą w oferowaniu dostawy i na wynos, już tak nie jest, o ile masz odpowiednie narzędzia.

Posiłki na dostawę

Musisz upewnić się, że Twoje jedzenie jest zapakowane w sposób, który utrzyma je w stanie nienaruszonym podczas dostaw. Zostaw sosy na boku, aby uniknąć przemoczonej kanapki i upewnij się, że pojemniki są odpowiednio izolowane, aby zapewnić gościom tak samo dobre wrażenia, jak w tradycyjnej restauracji.

Chcesz dowiedzieć się, jak przenieść swoją restaurację do sieci i zacząć sprzedawać na wynos, z wyprzedzeniem i z dostawą? Skontaktuj się z naszym zespołem ekspertów restauracyjnych już dziś, aby uzyskać bezpłatną konsultację!

Podobne wpisy

Jeden komentarz

Możliwość komentowania została wyłączona.