3 powody dla których warto korzystać z restauracyjnego systemu wyświetlania zamówień KDS
3 powody, dla których warto korzystać z restauracyjnego systemu wyświetlania zamówień KDS. Łatwy i wygodny dostęp do witryn z dostawą żywności powoduje, że konsumenci mają do wyboru więcej restauracji niż kiedykolwiek wcześniej.
Chociaż taka różnorodność jest błogosławieństwem dla smakoszy, oznacza to również, że niezależni restauratorzy muszą dobrze organizować przepływ zamówień. Niewydane przez kuchnię danie może wystarczyć, aby niezadowolony klient nie wrócił już do Twojej restauracji, a dodatkowo przynieść niepochlebne recenzje online.
Pierwszym krokiem w szybkiej obsłudze klienta jest otoczenie się zorganizowanym personelem. Krok drugi to wyposażenie ich w odpowiednie narzędzia. Systemy wyświetlaczy kuchennych (KDS) są wygodniejsze i usprawniają monitorowanie zamówień w znacznym stopniu – w porównianiu do zamówień papierowych – oraz znacząco poprawiają komunikację i szybkość obsługi.
W tym poście omówimy:
Dlaczego redukcja zamówień papierowych ma sens
Poprawę komunikacji
Zapewnienie szybszej obsługi
Środowisko bez papieru
„Przepraszam, zapomniałeś o moim zamówieniu?” to ostatnia rzecz, którą chcesz usłyszeć w godzinach szczytu.
Jednak pomimo najlepszych intencji, zamówienie, które spadło z półki z zamówieniami lub zostało wydrukowane nieczytelnie, mogło spowodować, że personel kuchenny stracił kontrolę nad płynnością realizacji wszystkich zamówień. Nie jest tajemnicą, że słabe recenzje mogą zaszkodzić Twojej restauracji, a jeśli ta zapomniana przystawka może prowadzić do niezadowolenia Twoich klientów, należy zrobić wszystko, aby w przyszłości uniknąć podobnych sytuacji.
Dzięki technologii KDS zamówienia z sali są wysyłane bezpośrednio na kuchnię, bez ryzyka zagubienia się po drodze. Cyfrowo wyświetlane zamówienia są łatwe do odczytania, przejrzyście uporządkowane i bardziej przyjazne dla środowiska. Na przykład w samych Stanach Zjednoczonych do produkcji lub drukowania zamówień i pokwitowań zużywa się ponad 950 milionów litrów ropy i 10 milionów drzew.
Zamówienia papierowe nie tylko szkodzą jakości i dokładności Twoich usług, ale są także złą praktyką dla planety!
Logistyka pracy na sali. Wyeliminowanie zamówień papierowych może również ułatwić personelowi sali poruszanie się po restauracji. Czasami podstawową przyczyną powolnego zbierania zamówień jest zatłoczenie. Zły układ stołów w połączeniu z koniecznością ręcznego dostarczania każdego zamówienia, może uniemożliwić kelnerom łatwe przemieszczanie się między stołami a kuchnią. Spowalnia to również tak istotny w całym procesie etap samego dostarczania jedzenia do klienta.
Aby to ograniczyć, masz dwie opcje. Stwórz możliwie najłatwiejsze warunki do poruszania się personelu po sali, w razie potrzeby pozbądź się jednego lub dwóch stolików, aby sprawdzić, czy możesz wyeliminować wąskie gardła, a co za tym idzie, skrócić czas oczekiwania. Wciskanie większej liczby stolików powinno teoretycznie przynieść większe przychody, ale jeśli skutkuje dłuższym czasem oczekiwania, prawdopodobnie nie jest to najlepszą strategią dla restauracji.
Po drugie, zamień swoje papierowe zamówienia na technologię KDS. Wysyłanie zamówień bezpośrednio do kuchni zdziała cuda i ograniczy “puste kilometry” kelnerów.
Popraw komunikację.
Twój szef kuchni może uwolnić swoją kreatywność przy wymyślaniu nowych dań, ale jeśli chodzi o przygotowanie samego dania, klient ma zawsze rację.
Od alergii po preferencje kulinarne, klienci oczekują, że ich posiłki będą przygotowywane zgodnie z ich życzeniem. Niezależnie od tego, czy kupują ubrania szyte na miarę, czy zamawiają niestandardową latte, konsumenci chcą spersonalizowanej obsługi, a jeśli chcesz zwiększyć lojalność klientów, powinieneś sprostać ich oczekiwaniom.
Pozwalając klientom dodać osobisty charakter do ich posiłku, zwiększasz ich zaangażowanie i sprawiasz, że ich kulinarne doświadczenie w Twojej restauracji staje się niezapomnianym przeżyciem. Dodatki lub dressingi nie są trudne do wydania dla personelu kuchennego, ale trudność może stanowić dopisanie dodatkowych opcji do zamówienia papierowego.
Drukowane zamówienia mają ograniczoną ilość miejsca na modyfikatory, co może skutkować trudnymi do odczytania zamówieniami i nieporozumieniami. Ten nawyk, który mają twoi kelnerzy, biegając z powrotem do kuchni, żeby wspomnieć o zmianach w ostatniej chwili, spowalnia obsługę i nie jest wydajna dla pracowników kuchni, którzy utknęli w gąszczu wykrzykiwanych zleceń.
KDS (Kitchen Display System) komunikuje zamówienia wyraźnie i w czasie rzeczywistym, całkowicie usuwając niepotrzebne “tam i z powrotem”. Jeśli klient zmieni zdanie w trakcie realizacji zamówienia, kelnerzy mogą natychmiast poinformować o tym kuchnię. Zainstalowanie ekranu w kuchni usprawni przepływ pracy, przyspieszy obsługę, a nawet zapobiegnie marnowaniu żywności w tym procesie.
Szybsza obsługa
W kuchni niezbędne jest wyczucie czasu. Bez tej umiejętności dania nie trafiałyby na stół w tym samym czasie, temperatura byłaby nieprawidłowa, a klientów dopadałaby nieunikniona w takiej sytuacji frustracja.
Celem kelnerów i personelu kuchennego jest uzyskanie idealnie zsynchronizowanej obsługi, co może być nie lada wyzwaniem. Realistycznie rzecz biorąc, kelnerzy rzadko chodzą bezpośrednio od stołu do kuchni, aby złożyć zamówienie. Najczęściej są zatrzymywani przez gości w celu domówień, płatności czy innych życzeń.
Dzięki systemowi KDS kelnerzy mogą wysłać zamówienie zaraz po jego przyjęciu, dzięki czemu mają więcej czasu na przedstawienie klientom rekomendacji (tak, nie pytamy “co podać”). Tym samym kuchnia może pozyskać więcej czasu na przygotowanie poszczególnych dań. Nawet lepiej! KDS filtruje zamówienia, wysyłając je na odpowiednie stanowisko pracy. Zadania są inteligentnie rozdzielane, aby uniknąć zamieszania i marnowania czasu.
Gdy wszyscy korzystają z narzędzi, które pozwalają im skoncentrować się na swojej pracy najlepiej jak potrafią, obsługa jest szybsza i bardziej wydajna.
Przyspiesz proces płatności. Szybka obsługa stolików może pomóc skrócić czas oczekiwania w restauracji, jest to szczególnie ważne w przypadku restauracji szybkiej obsługi, które często mają ograniczoną liczbę miejsc. W pracowity dzień, pozwala to na szybsze rozsadzanie gości, a oni z kolei mogą szybciej składać swoje zamówienia. Poprawia to zatem ogólne wrażenia i pozytywne postrzeganie obsługi, nawet jeśli trzeba czekać na jedzenie.
Aby to ułatwić, dobry system sprzedaży restauracji (POS) i KDS umożliwiają kelnerom i kelnerkom przyjmowanie zamówień, drukowanie czeków i przetwarzanie płatności dla klientów szybciej niż tradycyjnymi metodami. Możliwość szybkiej zapłaty jest szczególnie ważna dla wielu klientów, którzy muszą wrócić do pracy lub udać się na następne spotkanie. Korzystanie z nowoczesnych technologii w celu usprawnienia procesu płatności zapewnia, że wszyscy wychodzą z restauracji z dobrym samopoczuciem, co może zwiększyć liczbę pozytywnych recenzji otrzymywanych przez Twoją restaurację.