7 typowych błędów restauracji, których należy unikać podczas wdrażania nowych technologii. Branża restauracyjna przechodzi rewolucję — lub ewolucję — w stosunku do technologii. Restauratorzy szukają narzędzi i systemów, które zapewnią im przewagę konkurencyjną, czy to poprzez spełnianie życzeń klientów, czy też odpowiednie ustalanie liczby pracowników.
Jednak wraz ze wzrostem liczby narzędzi dostępnych dla restauratorów i wzrostem możliwości technologii niezwykle ważne jest rozważenie wyboru oprogramowania i sposobu jego wdrożenia. Oto siedem typowych błędów, których powinieneś unikać, rozważając zakup nowych rozwiązań technologicznych.
Brak planowania z wyprzedzeniem
Łatwo jest być tak podekscytowanym nową inicjatywą, że zaczynasz przeglądać różnych dostawców bez planu. To przepis na katastrofę. Zaplanuj dokładnie, zanim skontaktujesz się z dostawcami i zostaniesz wciągnięty w cykl sprzedaży. Sporządź listy funkcji, które musisz mieć i dowiedz się, kto musi być zaangażowany przy wyborze konkretnego narzędzia. Po wybraniu dostawcy współpracuj z nim w celu stworzenia realistycznego planu wdrożenia, aby mieć pewność, że uzyskasz wartość z inwestycji.
Nie angażowanie właściwych ludzi
Znamy stare powiedzenie „gdzie kucharek sześć..” i choć jest to prawda, zaniedbanie włączenia kluczowych zespołów przy podejmowaniu decyzji dotyczących technologii również spowoduje frustrujące wdrożenie. Jeśli użytkownik końcowy nigdy nie przeprowadził Cię przez proces korzystania z produktu, być może przegapiłeś kluczowy krok w jego procesie i teraz będziesz musiał znaleźć własny sposób. Dlatego dobrze zastanów się nad włączeniem osób ze spektrum, na które ta zmiana wpłynie. Obejmuje to użytkowników końcowych, dział IT, menedżerów wewnętrznych i wszystkich innych, którzy mogą mieć udział w zmianie.
Wybór w oparciu o szum zamiast potrzeby
Łatwo jest dać się wciągnąć w szum wokół popularnej nazwy, ale cofnij się o krok i zastanów się, czy dostawca, którego rozważasz, rzeczywiście ma wszystkie potrzebne funkcje. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest wdrożenie połowiczne, nieprzemyślane i uświadomienie sobie, że w rzeczywistości rozwiązanie nie posiada funkcjonalności których potrzebujesz. Wróć do listy sporządzonej podczas planowania i trzymaj się tej listy.
Brak możliwości integracji urządzeń
Tworząc większy zestaw technologicznych narzędzi, musisz zintegrować swoje rozwiązania. Żadne oprogramowanie nie jest w stanie zrobić wszystkiego, co chcesz, ale rozwiązania powinny być w stanie „rozmawiać” ze sobą, aby zapewnić całościowe spojrzenie na dane i wydajność. Dowiedz się z wyprzedzeniem, czy każdy system komunikuje się z innymi systemami, których potrzebuje.
Unikanie wprowadzenia zmian
Chociaż zmiana jest nieunikniona, nieuniknione jest również, że Twoi pracownicy będą się z nią ociągać. Nie zostawiaj więc zarządzania zmianą nadziei i modlitwie. Wyjaśnij swoim pracownikom, dlaczego zmieniasz lub dodajesz nową technologię, podkreślając, w jaki sposób pozytywnie wpływa ona na ich codzienną pracę. Zrozumienie, co to dla nich oznacza – na przykład szybsze zamykanie, łatwiejsze zarządzanie harmonogramem lub lepsza obsada kadrowa – znacznie ułatwia przekonanie niechętnych pracowników.
Brak planowania szkoleń
Nie ma znaczenia, jak świetna jest Twoja nowa platforma, jeśli pracownicy nie mogą z niej korzystać. Zapytaj, czy Twoi potencjalni dostawcy oferują szkolenia i jak to wygląda, i przygotuj się wewnętrznie na to, jak udostępnisz je użytkownikom końcowym. Niezależnie od tego, czy korzystasz z zespołu wewnętrznego, czy zewnętrznego, szkolenie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia akceptacji użytkowników i maksymalnego wykorzystania właśnie dokonanej inwestycji.
Ignorowanie bezpieczeństwa
Nie możesz sobie pozwolić na traktowanie bezpieczeństwa jako coś oczywistego. Restauracje obsługują transakcje, przetwarzają listy płac, przesyłają informacje między systemami i nie tylko co godzinę. Nawet informacje, których nie przechowujesz, są przetwarzane przez tych dostawców i musisz wiedzieć, że ich bezpieczeństwo jest wystarczająco silne.
Branża restauracyjna znajduje się w trakcie poważnych zmian technologicznych, co jest dobre. Dostępni dziś dostawcy ułatwią pracę Twoim pracownikom, lepiej zaspokoją potrzeby Twoich klientów, zapewnią solidne dane do podejmowania decyzji i nie tylko. Jednak aby uzyskać oczekiwany zwrot z inwestycji, należy również zachować ostrożność przy wyborze i wdrażaniu nowych rozwiązań. Planowanie z wyprzedzeniem, aby uniknąć typowych pułapek, w dłuższej perspektywie przyniesie korzyści.
Szukasz więcej sposobów na zaoszczędzenie pieniędzy i osiągnięcie lepszych marż dla swojej restauracji? Napisz do nas.