Strategie marketingu e-mailowego w restauracjach, aby zdobyć i zatrzymać klientów w 2023

Strategie marketingu e-mailowego w restauracjach. Jak zdobyć i zatrzymać klientów w 2023

Czas czytania: 6 minutes

Strategie marketingu e-mailowego w restauracjach. Jak zdobyć i zatrzymać klientów w 2023 Wielu właścicieli restauracji żyje w przekonaniu, że e-mail marketing nie jest dla branży F&B. Podczas gdy reklama szeptana i marketing w mediach społecznościowych sprawiają, że marka restauracji wyróżnia się z tłumu, e-mail marketing w restauracji pomaga zatrzymać klientów. Pod koniec tego artykułu wyjaśnię, dlaczego e-mail marketing dla restauracji to świetny sposób na rozwój Twojej restauracji.

Celem marketingu e-mailowego dla restauracji jest nie tylko pozyskanie adresu e-maili, ale także budowanie zaangażowania, które zdobywa klientów i sprawia, że wracają. W końcu musisz różnić się od wszystkich innych restauracji, które starają się przyciągnąć uwagę klienta. Dlatego niezwykle ważne jest, aby mieć dobrze przygotowane e-maile, które są warte ich czasu i uwagi.

Dlaczego e-mail marketing dla restauracji jest koniecznością?

Co wnosi e-mail marketing w restauracjach

Jak stworzyć listę e-mailową dla swojej restauracji

Jak wykorzystać e-mail marketing w restauracjach na swoją korzyść

Czy e-mail marketing restauracji jest naprawdę skuteczny? I dlaczego to ma znaczenie? Jeśli koncepcja promocji restauracji za pośrednictwem wiadomości e-mail jest dla Ciebie nowa, oto kilka istotnych powodów, dla których warto rozważyć wykorzystanie marketingu e-mailowego w Twojej restauracji:

Zasięgi. Nie jest tajemnicą, że e-maile są używane na całym świecie. Ich zasięg jest więc szeroki a koszty niskie. Wykorzystaj to.

Wysokie zaangażowanie. Jeśli spojrzymy na dostępne statystyki e-mail marketingu w restauracjach, staje się jasne, że współczynniki klikalności dla restauracji i usług gastronomicznych są znacznie lepsze niż w wielu innych branżach. Obejmuje to branżę turystyczną, branżę handlową oraz branżę wellness. Dobry współczynnik klikalności pokazuje, że odbiorcy są zainteresowani interakcją z tego typu treściami za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Zwiększa sprzedaż. Ponieważ marketing e-mailowy pomaga Ci łączyć się bezpośrednio z klientem, pozwala zawsze być na bieżąco. Kiedy więc muszą wyjść na posiłek lub okazję do świętowania, zawsze myślą o Twojej restauracji. Udostępniając kuszące zdjęcia nowo wprowadzonego menu lub kupony rabatowe na kolejną wizytę, możesz zachęcić ich do częstszych odwiedzin. Pomaga to w zwiększeniu liczby klientów i sprzedaży w restauracji.

Promuje zamawianie online. Chcesz, aby klienci składali zamówienia przez Twoją stronę internetową, a nie przez popularne płatne platformy? Wysyłając im najnowsze oferty za pośrednictwem wiadomości e-mail, możesz przekierować ich na swoją stronę internetową. Co więcej, jeśli dodadzą zamówienie do koszyka i zapomną złożyć zamówienie, możesz wysłać im kolejne e-maile, aby sfinalizować transakcję.

Ukierunkowana sprzedaż dodatkowa. Restauracje przechowują dane klientów w swoich systemach POS. Dlaczego nie wykorzystać tych informacji do sprzedaży online? Dzięki marketingowi e-mailowemu możesz wysyłać swoim klientom bardziej odpowiednie oferty i sugestie dotyczące zamówień. Zwiększa to szanse na złożenie przez nich większej liczby zamówień i częstsze korzystanie z ofert e-mailowych.

Buduje lojalność. Dzielenie się wartościowymi treściami za pośrednictwem biuletynów restauracyjnych lub wysyłanie e-maili z podziękowaniami po wizycie klienta pomaga w rozwijaniu relacji z klientem. Nie tylko informuje ich to o nowościach w Twojej restauracji, ale także sprawia, że czują się docenieni. To świetny sposób na budowanie lojalności klientów.

Strategie marketingu e-mailowego w restauracjach. Jak zdobyć i zatrzymać klientów w 2023.Sześć sposobów na zbudowanie listy e-mailowej dla Twojej restauracji

Przede wszystkim e-mail marketing restauracji wymaga imponująco długiej listy składającej się z adresów e-mail gości i potencjalnych klientów. Bez tych danych cała strategia e-mail marketingu jest bezużyteczna. Jak więc zbudować listę e-mailową dla swojej restauracji? Oto kilka wypróbowanych i przetestowanych metod pomyślnego rozwijania listy e-mailowej:

Utwórz formularz kontaktowy na swojej stronie

Najlepszym sposobem pozyskiwania adresów e-mail klientów jest utworzenie formularza online na swojej stronie internetowej. Ten „formularz kontaktowy” można wykorzystać na stronie rezerwacji stolika w restauracji. Dodaj obowiązkowe pole na adres e-mail w formularzu i voila! Masz generator leadów. Bardzo ważne jest, aby mieć formularz kontaktowy na swojej stronie internetowej, dzięki czemu możesz udostępniać link swoim klientom różnymi kanałami. Gdy klient wypełni ten formularz kontaktowy, wyślij mu wiadomość z podziękowaniem w wiadomości e-mail. Aby wznieść się na wyższy poziom, wyślij im pocztą kupon rabatowy na rejestrację na następną wizytę lub zamówienie online.

Poproś, o dołączenie do Twojej listy mailingowej

Najbardziej oczywistym sposobem jest poproszenie klientów, aby byli częścią Twojej listy e-mailowej, gdy przyjdą na obiad. Może to zrobić kelner po tym, jak odbierze zamówienie lubi pod koniec posiłku, kiedy klient prosi o rachunek.Jeśli zdecydujesz się to zrobić na początku, kelner może szybko opisać klientowi zalety bycia częścią listy mailingowej restauracji. Jeśli zdecydujesz się powiedzieć im na koniec, upewnij się, że link do strony internetowej jest wydrukowany na rachunku, aby kelner mógł go wskazać klientowi.

Udostępnij formularz w swoich mediach społecznościowych

Twoje działania e-mail marketingowe będą wymagały niewielkiej pomocy w mediach społecznościowych. Możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców, udostępniając link do swojej witryny i formularz kontaktowy na platformach takich jak Instagram i Facebook.Organizując wydarzenia w swojej restauracji, promuj je w mediach społecznościowych i zachęcaj klientów do rezerwacji, udostępniając swoje dane kontaktowe. W ten sposób chętnie udostępnią swój adres e-mail, aby otrzymać potwierdzenie rezerwacji wydarzenia.

Reklamuj się na banerach ulicznych

Bardzo łatwym sposobem na to, aby zarówno klienci, jak i osoby niebędące klientami, zapisały się na Twoją listę mailingową, jest pokazanie linku rejestracyjnego na ulicznych banerach. Oczywiście będzie to wymagało pewnych inwestycji i będzie musiało być połączone z bardzo chwytliwą reklamą. Ale ostatecznie zapewni to Twojej restauracji kolejne źródło pozyskiwania klientów. Jeśli szukasz tańszego rozwiązania w tym samym stylu, możesz użyć szyldu restauracji na świeżym powietrzu z linkiem wydrukowanym pod nazwą restauracji. Tańszą wersją tego może być szyld lub tablica umieszczona tuż przed restauracją, aby przyciągała uwagę przechodzących ludzi.

Użyj menu z kodem QR

Menu z kodem QR lub menu bezdotykowe stały się nową normą z powodu pandemii COVID19. Dobrą rzeczą jest to, że możesz ich użyć do rozbudowy swojej listy e-mailowej. Po pierwsze, możesz wyświetlić link do swojej strony internetowej na wyświetlaczach kodów QR umieszczonych w Twojej restauracji, aby zachęcić klientów do zapisania się na listę mailingową.

Po drugie, możesz prezentować swoją ofertę po zeskanowaniu kodu QR, pozwolić na zamawianie dań oraz zrealizować płatność. Tym samym stworzysz kolejne żródło pozyskiwania danych do dalszej współpracy. Czerwony Stoliczek opracował swoje rozwiązanie w oparciu o potrzeby restauratorów i gości. Idealny system z ogromnym potencjałem i możliwością zastosowania zamówień online.

Dopisz informację na rachunkach

Na koniec możesz dołączyć link do swojej strony internetowej podczas drukowania rachunku dla klienta. Może to być pojedyncza linia na końcu rachunku z napisem „Dziękujemy za odwiedzenie nas. Nie zapomnij dołączyć do naszej listy mailingowej, aby otrzymywać ekskluzywne rabaty i oferty” W ten sposób nie zmuszasz klienta do dołączenia do listy mailingowej, ale nadal udostępniasz mu informacje.

Kilka zasad e-mail marketingu. Strategia i PR w gastronomii.

Jak więc sprawić, by e-mail marketing działał w Twojej restauracji? Oto niektóre z najlepszych sposobów na ulepszenie marketingu restauracji i zatrzymanie klientów.

Zaznacz nadchodzące wydarzenia

Organizowanie wydarzeń to świetny sposób na zwiększenie odwiedzalności i zaprezentowanie swojej restauracji nowym odbiorcom. Ale aby te wydarzenia odniosły sukces, ważne jest, aby przekazać wiadomość.

Udostępnij nowe pozycje menu

Wprowadzenie nowego menu? Poinformuj swoich klientów o nowych dodatkach, wysyłając im zachwycające zdjęcia wraz z opisami niektórych nowych pozycji. Nigdy nie wysyłaj im wszystkich informacji; to jak odsłonięcie wszystkich kart w grze. Na końcu e-maila dodaj wezwanie do działania, aby dokonać rezerwacji.

Poinformuj o nowych lokalizacjach

Rozszerzenie działalności pozwala dotrzeć do większej liczby klientów, dlatego ważne jest, aby zawsze informować o tym klientów z wyprzedzeniem. Wysyłając im wszystkie szczegóły swojej nowej lokalizacji, możesz zachęcić ich do odwiedzenia nowej lokalizacji. Możesz również zaoferować zniżkę za polecenie każdemu nowemu klientowi, którego przyprowadzi do nowej restauracji.

Stwórz szum wokół specjalnych ofert menu

Wiele osób nigdy nie odkrywa specjałów restauracji. Tworzenie ofert specjalnych menu to świetny sposób, aby zachęcić więcej osób do ich spróbowania. To samo dotyczy pozycji o wysokim marginesie wkładu. W przypadku takich e-maili upewnij się, że temat zawiera informacje o ofercie, aby skutecznie przyciągnąć uwagę czytelnika.

Wyślij życzenia w specjalne dni

Budowanie relacji z klientami jest konieczne, aby mieć pewność, że będą do nas wracać. Świetnym sposobem na to jest wysyłanie wiadomości e-mail przy specjalnych okazjach, takich jak urodziny i rocznice. Możesz dodać wisienkę na tort, wręczając im kupon rabatowy ważny tylko w tym dniu, aby pokusili się o świętowanie tej okazji w Twojej restauracji w celu zrealizowania kuponu.

Udostępnij swoje blogi i przepisy

Aby utrzymać zainteresowanie klientów, możesz utworzyć cotygodniowy newsletter zawierający np. artykuły z Twojej witryny. Kluczem tutaj jest to, że te blogi powinny być edukacyjne i nieagresywne w komunikowaniu sprzedaży. Możesz również udostępniać dobrze opisane przepisy. Na przykład możesz podzielić się tym, jak zrobić sos sałatkowy bez wchodzenia w szczegóły całego przepisu i zawartości sałatki.

Udostępnij wiadomości z restauracji

Aby Twoje e-maile były bardziej osobiste i nadawały im ludzki charakter, podziel się swoimi osiągnięciami z czytelnikami. Kiedy Twoja restauracja lub jeje perosnel zdobywa nagrodę, poinformowanie o tym klientów pomaga budować wiarygodność. Daje im to do zrozumienia, że Twoja praca przynosi Ci wyróżnienia, co z kolei zwiększa ich lojalność wobec organizacji.

Poinformuj o nowych usługach

Nie wszyscy klienci znają cały zakres Twoich usług. Jeśli oferujesz usługi cateringowe, bezpłatną dostawę do domu lub inne podobne usługi, poinformuj ich o tym za pośrednictwem swoich e-maili. Na przykład wiele restauracji zaczęło dostarczać alkohol, gdy pandemia zmusiła je do zamknięcia działalności. W takich sytuacjach e-mail może wiele zyskać, ponieważ pomoże Ci zdobyć i zatrzymać klientów pomimo trudności związanych z pandemią.

Strategie marketingu e-mailowego w restauracjach oraz Email marketing to bez wątpienia jedna z najlepszych strategii marketingowych dla restauracji ze względu na niskie koszty i szeroki zasięg. Dzięki tym wskazówkom możesz łatwo stworzyć skuteczną strategię, która pomoże Ci zostać zauważonym i zdobyć nowych klientów.

energii 2

Podobne wpisy

Jeden komentarz

Możliwość komentowania została wyłączona.