Analiza SWOT dla restauracji w 2023
Analiza SWOT dla restauracji. Zrozumienie szczegółów działalności Twojej restauracji jest priorytetem, szczególnie teraz w popendemicznej rzeczywistości. Menedżerowie i właściciele restauracji muszą być świadomi swoich mocnych i słabych stron. Dlatego stworzenie analizy SWOT dla restauracji jest dobrym początkiem lepszego zrozumienia Twojego biznesu i operacji.
Cofnięcie się i przestudiowanie własnej restauracji jako całości może zapewnić Ci długoterminowy sukces. Ten artykuł posłuży jako przewodnik, jak stworzyć analizę SWOT dla Twojej restauracji. A zatem kto ma ochotę na rachunek sumienia? Analiza SWOT wymaga jednak rzetelnego przygotowania i szczerości.
Rozbicie analizy SWOT. Określ cel oraz przedmiot analizy SWOT firmy / restauracji/ przedsiębiorstwa i wyjaśnij wszystkim zaangażowanym osobom sens działań analitycznych
Mocne strony: Co sprawia, że Twoja restauracja jest dobra?
Mocne strony restauracji to główny powód, dla którego wasi goście wracają. Najprościej mówiąc, mocne strony to to, co Twoja restauracja robi najlepiej.
Analiza mocnych stron Twojej restauracji może pomóc w generowaniu większych zysków. Ciągłe budowanie rozwoju na tych mocnych stronach może zapewnić przewagę nad konkurencją.
Niektóre mocne strony restauracji to: przystępne ceny, dobra obsługa klienta, wyjątkowa oferta produktów, dostępne produkty wegańskie i posiłki na świeżym powietrzu.
Słabe strony: co Twoja restauracja musi poprawić?
Słabości są powodem, dla którego niektórzy Twoi goście zostawiają negatywną recenzję lub, co gorsza, nie wracają. Aspekty w Twojej restauracji, które są poniżej standardów, są zazwyczaj Twoimi słabościami. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę ze słabości swojej restauracji, aby móc się nimi zająć.
Najczęściej wymieniane słabości restauracji to: wysokie ceny, niezadowoleni pracownicy, zła taktyka marketingowa, kiepski projekt restauracji, żeby wymienić tylko kilka.
Możliwości: jak moja restauracja może się ulepszyć?
W każdej restauracji zawsze jest miejsce na rozwój. Ważne jest, aby zidentyfikować te czynniki wzrostu, ponieważ generują one więcej obrotu dla Twojej restauracji, a tym samym zapewniają Twojej restauracji sukces.
Tam, gdzie jest luka na rynku, to okazja, aby przenieść swoją restaurację na wyższy poziom. Stagnacja to najgorszy wróg restauracji. Jeśli chcesz zwiększać sprzedaż przez pewien czas, restauracja musi szukać możliwości.
Istnieje wiele strategii, które możemy zastosować, wymyślając możliwości dla naszych restauracji. Najpierw przyjrzyj się swoim słabościom i zamień je w szanse. Następnie sprawdź swoją konkurencję i zobacz, czy możesz dostosować niektóre z ich najlepszych praktyk. Na koniec zauważ nowe trendy w swojej okolicy i upewnij się, że wykorzystasz to, co dotyczy Twojej restauracji.
Prawdopodobne możliwości dla restauracji to: promocje marketingowe poza godzinami szczytu, korzystanie z usługi odbioru lub dostawy , dodatkowe punkty sprzedaży (jeśli kolejki zajmują trochę czasu) i wiele innych.
Zagrożenia: Jakie problemy mogą pojawić się w przyszłości w mojej restauracji?
Restauracje zawsze będą obarczone ryzykiem, a zadaniem właściciela/managera jest ich ograniczanie. Zagrożenia to wady restauracji, nad którymi nigdy nie mają kontroli.
Analiza SWOT restauracji, strategii działania i strategia rozwoju firmy
Mając wyjaśnione powyżej teorie analizy SWOT, spróbujmy przeprowadzić rzeczywistą analizę SWOT dla restauracji.
Przykład analizy SWOT? Przytoczę tu przykład jednej z restauracji z którą miałem przyjemność współpracować.
Oto, co wymyślili.
Mocne strony restauracji
Używa prawdziwych składników do swoich napojów, co prowadzi do zdrowszego menu. Priorytetem są szkolenia z obsługi klienta.
Słabe strony restauracji
Ceny są wyższe niż u konkurencji. Kolejkowanie może zająć dużo czasu, gdy dostępny jest tylko jeden punkt sprzedaży. Brak dostępnych miejsc do siedzenia na zewnątrz. Brak wsparcia marketingowego i materiałów w sklepie iw Internecie.
Możliwości
Potencjalna współpraca z firmami zajmującymi się deserami, ponieważ restauracja serwuje tylko napoje. Promocja „Kup 1, zdobądź 1” poza godzinami szczytu, aby uzyskać udział w rynku w tym okresie. Wykorzystanie celebrytów jako influencerów w marketingu. Celem jest maksymalizacja zasięgu marki. Stworzyć ofertę wyjazdową na catering i imprezy, takie jak wesela, urodziny i inne.
Zagrożenia
Trzy konkurencyjne restauracje w tej samej okolicy.
Dlaczego restauracje muszą przeprowadzać analizę SWOT
Analiza SWOT jest doskonałym narzędziem pomagającym kierownikom restauracji w podejmowaniu dobrych decyzji na rzecz rozwoju firmy. Zastosowanie tego, czego nauczyłeś się podczas analizy SWOT, może pomóc zwiększyć rentowność i wydajność Twojej restauracji.
Zdobądź przewagę konkurencyjną
Branża restauracyjna jest bardzo konkurencyjna. W rzeczywistości niektórzy mogą argumentować, że rynek może być już nasycony ilością dostępnych restauracji. Dlatego wzmacnianie swoich mocnych stron podczas pracy nad słabościami może zapewnić przewagę rynkową.
Restauracje, które dostrzegają własne słabości i zagrożenia, mogą w każdej chwili przygotować się na burzę. Bycie proaktywnym jest niezbędną cechą w świecie restauracji, jeśli chcesz odnieść sukces. Doskonałym rozwiązaniem jest dokładna analiza SWOT.
Zwiększ przychody restauracji
Zwiększanie dochodów powinno być jednym z głównych celów Twojej restauracji. Posiadanie analizy SWOT pomoże Ci zidentyfikować rozwiązania, które pozwolą Ci osiągnąć cel.
Na przykład praca nad mocnymi stronami i możliwościami może pomóc w zwiększeniu przychodów. Zidentyfikowanie i zmaksymalizowanie Twoich możliwości we właściwym czasie pomoże restauracji przynieść wiele korzyści.
Z drugiej strony znalezienie rozwiązań dla swoich słabych stron może również prowadzić do zwiększenia przychodów. Na przykład klient, który wcześniej odszedł z powodu długich kolejek oczekiwania (szczególnie w weekendy), dowiaduje się, że Twoja restauracja udostępniła kolejne pomieszczenie, dzięki czemu, wzrośnie rotacja stolików.
Generuj pomysły, potrzebujesz dużej liczby klientów
Rynek restauracyjny nieustannie się zmienia. Dlatego zawsze należy myśleć o innowacyjnych pomysłach, aby ulepszyć restaurację. Pamiętajcie o targach branżowych.
Szczegółowa analiza SWOT daje managerowi restauracji pomysły na to, co należy poprawić. Na początek część dotycząca mocnych stron to obszar, w którym możesz skoncentrować swoje pomysły na rozwój biznesu. Załóżmy, że Twoja restauracja ma dobrą obsługę klienta. Można generować pomysły, jak zamienić dobre w świetne.
Analiza SWOT Twojej restauracji firmy czy nawet analiza SWOT firmy, może również generować pomysły na podstawie jej możliwości oraz słabe strony przedsiębiorstwa. Na przykład restauracja serwująca desery może serwować swoim klientom plaster miodu z cukru z hitu Netflix, Squid Game (ten pomysł wymaga już zmiany) . Menedżerowie restauracji mogą wpaść na podobne pomysły, gdy mają już przygotowaną analizę SWOT.
Analiza SWOT słabych stron firmy jako narzędzie do audytu
Analiza SWOT Twojej restauracji posłuży jako audyt wewnętrzny i zewnętrzny. Mocne i słabe strony określą wewnętrzne czynniki Twojej restauracji. Tymczasem szanse i zagrożenia Twojej restauracji będą określać czynniki zewnętrzne.
Dzięki analizie SWOT dla Twojej restauracji, Twój manager restauracji będzie świadomy mocnych i słabych stron swojej działalności. W związku z tym manager restauracji może wykorzystać bieżącą analizę SWOT i porównać ja z kolejną, czy wprowadzono ulepszenia i na podstawie wyników Jako standard restauracyjny wskazane jest przeprowadzanie analizy SWOT restauracji co pół roku.
Mentalność najgorszego scenariusza
Analiza SWOT daje przegląd kondycji Twojej restauracji. Właściciele i menedżerowie restauracji, którzy są świadomi swoich mocnych i słabych stron, są w stanie poradzić sobie z najgorszymi scenariuszami w branży.
Doskonałym przykładem jest pandemia COVID-19. Niestety niektóre restauracje nie zdążyły w tym czasie. Spadek sprzedaży i ciągłe opłacanie wydatków nie pozostawiły im wyboru. Jednak są też restauracje, które utrzymały się na powierzchni lub prosperowały podczas pandemii. Szczegółowa analiza SWOT pozwoli Ci poznać swoje wady i zoptymalizować działania. Kiedy trzeba było podjąć trudne decyzje, wiedza kierownika restauracji na temat SWOT bardzo pomoże.
Wniosek
Przeprowadzanie analizy SWOT dla restauracji oraz analiza swot firmy to świetny sposób, aby pomóc właścicielom i menedżerom restauracji w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących ich działalności oraz określać cele restauracji czy porównać do biznes planu restauracji. Znajomość SWOT ich restauracji może dać im jaśniejszy obraz tego, gdzie znajduje się firma i co należy poprawić. Analizę SWOT dla restauracji można przeprowadzić również na poziomie mikro. Kierownik operacyjny Twojej restauracji może przeprowadzić SWOT w systemach front-of-house, back-of-house, zatrudnianiu i szkoleniu oraz systemach marketingowych.
Jeden komentarz
Możliwość komentowania została wyłączona.