fbpx

Audyt lokalu gastronomicznego

12 strategii na kontrole kosztow zywnosci 40

 

Audyt lokalu gastronomicznego. Na sukces danego lokalu gastronomicznego ma wpływ to, jak zostanie on odebrany przez klienta. Aby zyskać pozytywne opinie i stać się jednym z popularnych miejsc, w których ludzie z przyjemnością spędzają czas, konieczne jest zapewnienie wysokiej jakości usług. I nie chodzi tylko o dobre jedzenie. Tutaj potrzeba czegoś więcej. Dla klientów liczy się także jakość obsługi, atmosfera panująca w środku, a nawet wystrój lokalu. Tylko tyle i aż tyle.

 

Co to jest audyt gastronomiczny?

 

Audyt polega na obiektywnej ocenie danego lokalu, która poprzedzona jest wnikliwą analizą jego funkcjonowania. Przeprowadzając audyt bierzemy pod uwagę każdy aspekt działalności. W zależności od potrzeb stosujemy odpowiednie narzędzia. Ostatni etap audytu to podanie słabych stron oraz zasugerowanie zmian.

W ramach audytu gastronomicznego możemy sprawdzić:

 

  • czy lokal funkcjonuje zgodnie z wymaganymi standardami
  • czy obsługa przestrzega obowiązujących standardów
  • skontrolować poprawność stanów magazynowych
  • zbadać i przeanalizować koszty
  • ocenić efektywność kuchni
  • Audyt może zostać przeprowadzony całościowo lub jedynie w konkretnym obszarze działalności. Jest to usługa, która pomaga wyciągnąć potencjał danego biznesu, zaproponować zmiany oraz wdrożyć je. Cały proces pomaga podnieść efektywność Twojego lokalu oraz sprawi, że Twój biznes będzie rentowny.
  • Narzędzia, jakie wykorzystujemy podczas audytów takich aspektach jak:Jednym z najczęściej wykorzystywanych form jest Tajemniczy Klient. To badanie pozwala na przejście przez każdy element procesu i zobaczenie jak dany lokal odbierany jest przez gości. Podczas takiego badania jesteśmy w stanie ocenić atmosferę panującą w lokalu, ale także sprawdzić jakość obsługi kelnerskiej, ich znajomość potraw znajdujących się w menu czy warunków panujących w poszczególnych pomieszczeniach lokalu. Tajemniczy gość to osoba, które obsługa nie zna, więc całkowicie nie spodziewa się, że jest właśnie oceniania. Przeprowadzenie takiego badania ma sens tylko wtedy, kiedy zostanie wykonane przez profesjonalną osobę, która jest całkowicie obiektywna.
  • Stawiamy na indywidualne podejście
  • Każdorazowo audyt przygotowywany jest indywidualnie i dostosowywany do potrzeb danego klienta. Cały proces nie kończy się jedynie na przeprowadzeniu audytu. To dopiero początek, który otwiera furtkę do zmian. To moment, który pomaga w wychwyceniu słabych stron i pozwala na przekucie ich w dobre. Audyt pomaga wyznaczyć obszary, które wymagają poprawy. Następny krok to opracowanie i wdrożenie środków naprawczych takich jak np:  wsparcie dla gastronomii czy szkolenie gastronomiczne.
  •  

Czas trwania: 30 dni plus coaching Klienta. Większość czynności po pierwszym wdrożeniowym spotkaniu odbywa się zdalnie przy użyciu naszego autorskiego narzędzia Profit Manager.

Niniejsza informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego.